• Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił tzw. Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK).

    Jest ona miejscem pierwszego kontaktu pacjenta z medykiem w sytuacji nagłego zachorowania lub konieczności wystawienia np. e-recepty, gdy poradnie POZ już zakończyły pracę oraz w weekendy i święta. Wystarczy zadzwonić pod numer 800 137 200, a według zapewnień NFZ otrzymamy niezbędną pomoc medyczną.

    Pod tym numerem dyżurują pielęgniarki, położne i lekarze. Połączenie jest bezpłatne i może być wykonane tylko z Polski (platforma jest przeznaczona tylko dla osób ubezpieczonych i mieszkających w naszym kraju). Telefony odbierane są od poniedziałku do piątku, w godzinach od 18.00 do 8.00, czyli po godzinach pracy poradni POZ. Platforma działa również całodobowo w sobotę, niedzielę i święta.

    Z platformy mogą korzystać osoby niesłyszące (udzielanie porad przez wideoczat w języku migowym przy wsparciu tłumacza) i niemówiące po polsku (połączenia obsługiwane są w języku angielskim, rosyjskim i ukraińskim).

    Udostępnij