• Specjalny pociąg zakończył szlifowanie szyn między stacjami na trasie Łódź Kaliska – Zduńska Wola. Prace zwiększą komfort podróży pociągiem. Będzie ciszej i szybciej.

    W marcu specjalny pociąg firmy Speno szlifował szyny na 42-kilometrowym odcinku linii z Łodzi Kaliskiej do Zduńskiej Woli. To 80-metrowa maszyna o wadze blisko 300 ton, której zadaniem jest poprawienie m.in. geometrii szyn. Maszyna bada ultradźwiękami powierzchnię szyny, a następnie – w celu nadania jej wymaganego przekroju, profilu oraz usunięcia ewentualnych wad – odpowiednio je szlifuje przy użyciu specjalnych tarcz.

    – Maszyna wykonała prace na stacjach i między nimi. W maju zakończą się działania, które obejmą rozjazdy, przejazdy kolejowo-drogowe i miejsca przy urządzeniach sterowania ruchem. Prace zaplanowano w porze nocnej – mówi Rafał Wilgusiak z PKP Polskie Linie Kolejowe. – Korzyścią dla mieszkańców i środowiska będzie ograniczenie hałasu wywoływanego przejazdem składów. Dla zarządcy linii dobrze przygotowane tory to lepsze warunki utrzymania linii i przewozów pasażerskich oraz towarowych. Skrócą się podróże z Łodzi do Zduńskiej Woli oraz w kierunku Wielkopolski i Dolnego Śląska. Będzie ciszej obok torów.

    Dla podróżnych zwiększyła się dostępność do pociągów dzięki wyższym, lepiej wyposażonym i oświetlonym peronom na stacjach Zduńska Wola, Pabianice, Łask, Łódź Lublinek oraz przystankach Kolumna, Dobroń i Chechło. W Zduńskiej Woli i Pabianicach nowe przejścia podziemne zapewniły bezpieczniejszą drogę na perony. Do dyspozycji osób o ograniczonych możliwościach poruszania są windy.

    – Do czerwca wykonawca skończy prace przy odwodnieniu i uporządkuje teren obok torów. Na przełomie kwietnia i maja zdemontowane zostaną dwa tymczasowe rozjazdy w Dobroniu, które zapewniały sprawny przejazd pociągów regionalnych i dalekobieżnych podczas modernizacji – przekazał rzecznik.

    Projekt pn. „Prace na liniach kolejowych nr 14, 811 na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola – Ostrów Wielkopolski, etap I: Łódź Kaliska – Zduńska Wola” o wartości około 387 mln złotych netto jest w 65%  współfinansowany z unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).

    Udostępnij