• Biuro Ruchu Drogowego KGP wspólnie z firmą Neptis SA (operatorem komunikatora Yanosik) od 30 grudnia do 15 stycznia będzie prowadziło akcję informacyjno-edukacyjną pn. „Myśl Trzeźwo”.

    Termin działań został wybrany nieprzypadkowo. W okresie sylwestra i karnawału będzie to czas spotkań towarzyskich, podczas których spożywany jest alkohol.

    Celem tych działań jest uświadamianie kierowcom:

    • skutków prowadzenia pojazdu pod wpływem alkoholu (ryzyko spowodowania wypadku drogowego bądź kolizji),
    • odpowiedzialności karnej za kierowanie pojazdem pod wpływem alkoholu,
    • obecności alkoholu w organizmie kierującego, mimo że spożywał go poprzedniego dnia,
    • potrzeby sprawdzenia zawartości alkoholu w organizmie (badanie można wykonać w jednostkach policji). 

    Przesłanie akcji „Myśl Trzeźwo” będzie promowane na stronach internetowych, w mediach społecznościowych oraz w aplikacji Yanosik, która udostępni kierowcom materiały edukacyjne dotyczące konsekwencji prawnych kierowania pojazdem pod wpływem alkoholu, opracowane w formie quizu. Działania będą wspierane emisją spotu przez firmę Screen Network, na ekranach LED rozlokowanych w całym kraju.

    Udostępnij