• Pod bezpłatnym numerem 800 137 200 pacjenci otrzymują niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych, w weekendy i święta.

    Od kilku miesięcy Narodowy Funduszu Zdrowia udostępnia pacjentom Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK). Z telefonicznej pomocy medyków mogą korzystać również osoby niesłyszące, służy do tego wideoczat.

    Każdy z nas potrzebował pomocy lekarskiej w nocy lub w dni wolne od pracy, gdy przychodnie podstawowej opieki zdrowotnej są nieczynne. Teraz otrzymanie takiej pomocy jest łatwiejsze niż dotychczas, dodatkowo bez wychodzenia z domu. Warto zanotować numer do TPK. Jesień to czas fali przeziębień i zachorowań na grypę, szybki bezpłatny kontakt z medykiem może być bardzo pomocny w razie nagłej infekcji – mówi Anna Leder, rzecznik prasowy łódzkiego NFZ.

    Pod numerem 800 137 200 dyżurują pielęgniarki lub położne i lekarze gotowi do udzielenia pomocy dzwoniącym pacjentom. Połączenie jest bezpłatne. 

    Telefony odbierane są od poniedziałku do piątku w godzinach od 18.00 do 8.00 rano kolejnego dnia, czyli po godzinach pracy poradni POZ.

    Platforma działa również całodobowo w sobotę, niedzielę i święta i to właśnie w weekendy, pomiędzy godziną 18.00 a 21.00, korzysta z niej najwięcej chorych.

    – Porady udzielane są w czterech językach, tj. polskim, angielskim, ukraińskim oraz rosyjskim. Blisko 900 porad udzielono w języku obcym – rosyjskim, ukraińskim i angielskim – dodaje rzecznik.

    Jeśli poradnia lekarza rodzinnego jest już zamknięta, a stan zdrowia budzi niepokój, wtedy można skorzystać ze zdalnej porady z pielęgniarką lub położną, bądź z lekarzem. Personel medyczny może wystawić e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie.

    Platforma jest również dostępna dla osób niesłyszących. Specjalnie z myślą o nich teleplatforma oferuje udzielanie porad przez specjalny wideoczat. Komunikacja odbywa się w języku migowym, przy wsparciu tłumacza języka migowego.

    Udostępnij