• O jedną trzecią skrócił się czas podróży na trasie Zduńska Wola – Łódź Kaliska. Podróżni wygodniej wsiadają do pociągów w Zduńskiej Woli, Łasku, Kolumnie i Pabianicach dzięki nowym peronom i przejściom podziemnym.

    Dzisiaj (26 sierpnia) odbył się briefing prasowy z udziałem przedstawicieli kolei, którzy opowiadali o efektach modernizacji linii kolejowej z Łodzi Kaliskiej do Zduńskiej Woli.

    Na stacji w Pabianicach pasażerowie otrzymali nowy wyspowy peron, który jest wyższy od poprzednich. Ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Podróżni mają wygodniejsze ławki i wiaty, które chronią przed warunkami atmosferycznymi, jak deszcz, wiatr, śnieg.

    – Przede wszystkim jednak skrócił się czas podróży na całej trasie z Łodzi Kaliskiej do Zduńskiej Woli. Przed modernizacją najszybszy pociąg pokonywał trasę w 45 minut. Obecnie najszybszy skład ŁKA pokonuje ją w 28 minut – powiedział Rafał Wilgusiak z PKP Polskie Linie Kolejowe SA. – Kolej dzięki modernizacji przeprowadzanej przez PKP jest atrakcyjniejsza, szybsza, wygodniejsza, a także cichsza. Stała się konkurencyjnym  środkiem transportu wobec transportu samochodowego. Nie stoi w korkach, zapewnia sprawne i punktualne podróże do celu.

    Nowe tory, sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania zapewniły już sprawny przejazd ponad 8 tys. pociągów. To efekt inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych SA za 387 milionów złotych ze środków instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Inwestycja poprawiła kolejowe dojazdy do Łodzi od strony Sieradza, Zduńskiej Woli, Łasku i Pabianic. Prędkość pociągów wzrosła do 120 km/h.

    Liczby inwestycji:

      7 dostępniejszych stacji i przystanków: Łódź Lublinek, Pabianice, Łask, Zduńska Wola, Chechło, Dobroń, Kolumna

      2 przejścia podziemne wyposażone w windy na stacjach Pabianice i Zduńska Wola

    34 przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe m.in. z dodatkową sygnalizacją

    80 kilometrów wymienionych torów i sieci trakcyjnej

    12 przebudowanych mostów kolejowych

    Udostępnij