• Dziś (16 marca) zmieniają się zasady korzystania z podstawowej opieki zdrowotnej. Lekarz pierwszego kontaktu nie może już narzucić wizyty w formie teleporady (poza kilkoma wyjątkami).

    Od dzisiaj to pacjent wybiera, jaką formę wizyty woli – telefoniczną czy tradycyjną, stacjonarną.

    Bezpośrednio na wizytę będzie można się udać, gdy: Ty lub Twój opiekun ustawowy nie wyrażacie zgody na teleporadę; cierpisz na przewlekłą chorobę i nastąpiło pogorszenie lub zmieniły się objawy; istnieje podejrzenie nowotworu lub masz pierwszą wizytę u lekarza, pielęgniarki lub położnej podstawowej opieki lekarskiej, których wskazałeś w deklaracji wyboru. Forma teleporady nie obejmuje także dzieci do 6. roku życia.

    Z teleporady pacjenci skorzystają, kiedy: istnieje podejrzenie zakażenia koronawirusem; potrzebują recepty na leki niezbędne do kontynuacji leczenia, a lekarz ma ich dokumentację medyczną; potrzebują zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne jako kontynuację poprzedniego zlecenia, a lekarz ma ich dokumentację medyczną; potrzebują zaświadczenia o stanie zdrowia; ich dziecko w wieku poniżej 6. lat korzysta z porady kontrolnej, którą lekarz ustalił podczas bezpośredniej wizyty i która nie polega na fizycznym badaniu.

    Przez teleporadę uzyskać można: zalecenia, e-zwolnienia, e-recepty, e-skierowania, zlecenia na test na koronawirusa, sugestie bezpośredniej wizyty w przychodni lub kontaktu z pogotowiem ratunkowym (jeśli stan zdrowia będzie tego wymagał).

    Uwaga, jeśli lekarz nie zgadza się na wizytę bezpośrednią, należy zadzwonić na numer Telefonicznej Informacji Pacjenta 800-190-590 i zgłosić sytuację nie później niż w pierwszym dniu roboczym po dniu zgłoszenia się do placówki.

    Udostępnij