• Jeszcze w grudniu pasażerowie skorzystają z nowych peronów na stacjach Zduńska Wola i Łask. Wymiana torów między Łaskiem a Zduńską Wolą kończy pierwszy etap rewitalizacji trasy Zduńska Wola – Łódź Kaliska.

     

    Na stacji Łask podróżni będą mogli korzystać z nowej części (krawędzi) peronu nr 2. Cały obiekt będzie gotowy w kwietniu wraz z zakończeniem prac na przyległym torze. W Łasku przebudowywane są też wiadukty i przepusty.

    Między Łaskiem a Zduńską Wolą wybudowano nowy tor i sieć trakcyjną oraz przebudowano mosty i przepusty pod jednym z torów. Jeszcze w grudniu pociągi na odcinku Łask – Zduńska Wola pojadą po nowym torze. Do kwietnia skończony będzie także drugi tor. W maju pociągi będą kursowały dwoma torami dostosowanymi do prędkości 120 km/h. Pozwoli to na skrócenie czasu podróży między Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą i Sieradzem o ok. 15 minut.

     

    W pobliskiej Zduńskiej Woli również w grudniu podróżni skorzystają z nowego peronu. Montowane jest oświetlenie. Będą nowe wiaty, ławki oraz gabloty informacyjne. Osobom o ograniczonej możliwości poruszania dogodne dojście do pociągu z obu stron stacji zapewni nowe przejście podziemne. Gotowa jest konstrukcja tunelu między peronami nr 1 i 2 oraz wejście do tunelu od strony dworca. Widać już jeden z trzech szybów wind.

    W kolejnym etapie prace obejmą odcinki: Lublinek – Pabianice oraz Dobroń – Łask. W ostatniej fazie projektu planuje się prace na szlaku Łódź Kaliska – Lublinek oraz Pabianice – Dobroń. Zakończenie inwestycji zaplanowano w III kwartale 2020 roku.

     

    Na stacjach i przystankach: Lublinek, Pabianice, Łask, Zduńska Wola, Chechło, Dobroń oraz Kolumna przebudowane zostaną perony. Dla pasażerów będą nowe wiaty i ławki. Lepsze oświetlenie i oznakowanie ułatwi orientację. Na stacjach Pabianice i Zduńska Wola powstaną przejścia podziemne wyposażone w windy dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Wygodne dojścia do pozostałych przystanków umożliwią pochylnie. Na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola przebudowanych i wyremontowanych zostanie 5 wiaduktów, 12 mostów kolejowych i 12 przepustów.

    Efektem inwestycji za 290 mln zł, prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA, będzie lepsza obsługa pasażerów, wzrost bezpieczeństwa oraz krótsze podróże.

    Udostępnij