• Od 1 stycznia 2018 r. mikroprzedsiębiorcy, będący czynnymi
    podatnikami podatku VAT dołączą do grona podatników, którzy prowadzą
    elektroniczną ewidencję VAT i przesyłają ją jako Jednolity Plik
    Kontrolny dla potrzeb VAT (JPK_VAT). Do tej pory obowiązek ten
    realizowały duże firmy (od lipca 2016 r.) oraz małe i średnie
    przedsiębiorstwa (od 1 stycznia 2017 r.). Wprowadzenie JPK_VAT ma
    przyczynić się do wzmocnienia uczciwej konkurencji poprzez eliminowanie
    nierzetelnych kontrahentów, pomoże także w porządkowaniu ewidencji VAT
    przedsiębiorcy i ograniczy liczbę kontroli ze strony służb skarbowych.

    JPK_VAT to zestaw informacji o zakupach i sprzedaży, który wynika z
    ewidencji VAT za dany okres. JPK_VAT to zatem nic innego, tylko dokładne
    dane, odzwierciedlające ewidencję zakupu i sprzedaży, którą prowadzą
    podatnicy, aby złożyć prawidłową deklarację VAT. To przełożenie
    ewidencji na pewien schemat, który funkcjonuje wśród wszystkich
    podatników w jednolity sposób. Plik przesyła się wyłącznie w wersji
    elektronicznej, w określonym formacie i układzie, do 25. dnia miesiąca
    za miesiąc poprzedni, nawet jeśli podatnik rozlicza się kwartalnie.

    Naczelnik Urzędu Skarbowego w Łasku zachęca do testowego składania
    JPK_VAT już teraz. Chcemy by mikroprzedsiębiorcy już teraz nauczyli się
    przesyłać plik JPK. Dzięki temu otrzymają *szybszy zwrot podatku VAT –
    zamiast 60 dni będzie to 25 dni (dotyczy to rozliczeń za październik,
    listopad i grudzień 2017 r.). W ten sposób mikroprzedsiębiorcy
    przygotują się wcześniej i sprawdzą, czy ich rozliczenie jest poprawne.

    Mikroprzedsiębiorcy mogą liczyć na pomoc resortu finansów w wypełnianiu
    nowego obowiązku. Na stronie *jpk.mf.gov.pl*, która znajduje się na
    Portalu Podatkowym Ministerstwa Finansów, podatnicy znajdą m in.
    *bezpłatne i bezpieczne narzędzia do utworzenia i wysłania JPK_VAT,
    dowiedzą się – krok po kroku – jak przygotować, podpisać (w tym założyć
    bezpłatny profil zaufany eGo) i przesłać gotowe pliki do administracji
    skarbowej.

    Podatnicy mogą liczyć również na wsparcie pracowników Urzędu Skarbowego
    w Łasku. Mając na uwadze powyższe, *Naczelnik Urzędu Skarbowego w Łasku
    zaprasza mikroprzedsiębiorców, będących podatnikami VAT na kontynuację
    bezpłatnych szkoleń pt. „Wtorki z JPK” w trzy pierwsze wtorki grudnia. W
    dniach: 05.12, 12.12 i 19.12 br. o godz. 10.00 w siedzibie Urzędu
    Skarbowego w Łasku przy ulicy 9 Maja 31, pokój nr 18, pracownicy
    zapoznają uczestników szkolenia z problematyką tworzenia i wysyłania
    plików JPK_VAT.

    Osoby zainteresowane szkoleniem proszone są o wybranie jednego z ww.
    terminów i zgłoszenie uczestnictwa w szkoleniu najpóźniej w dniu
    poprzedzającym dzień, w którym odbywać się będzie szkolenie:
    telefoniczne: 43 671 13 22, 43 671 13 32, osobiście – pokój nr 2 lub
    elektronicznie: us1006@ld.mofnet.gov.pl <mailto:us1006@ld.mofnet.gov.pl

    Udostępnij